در نمایشنامه نشان می دهد و پادکست ها Minnesotans در حال شنیدن در مورد سرزمین مادری ما در

در یک شب جمعه در اکلاهما تئاتر به عنوان چراغ پوشیده یک زن صحبت در مورد زمین است.

“ما می خواهیم به اذعان کرد که ما جمع آوری سنتی سرزمین داکوتای مردم” او صدای ضبط شده گفت: “و افتخار با قدردانی زمین خود و افرادی که stewarded آن در طول نسل ها از جمله Ojibwe و بومی ملل است.”

هر نشان می دهد در مینیاپولیس تئاتر در حال حاضر آغاز می شود با این بیانیه — زمین تشکر و قدردانی. این مراسم به رسمیت می شناسد و مردم بومی که بر میهن یک بازی است که انجام یک سخنرانی است که با توجه به جلسه برگزار شده است.

رایج در کانادا و استرالیا, تمرین کردم بزرگترین متحده مرحله هنوز در جوایز اسکار که برنده اسکار Taika Waititi اشاره کرد که “امشب ما جمع آوری شده در سرزمین آبا و اجدادی از Tongva این Tataviam و Chumash.”

بیشتر و بیشتر مینه سوتا هنر حوادث شامل حال چنین گواهينامه. موسیقی و اجرای رقص در دانشگاه مینه سوتا را Northrop سالن با یک شروع است. MacRostie مرکز هنر در Grand Rapids, است به تصویب رسید. وینونا بزرگ رودخانه شکسپیر جشنواره آغاز شد هر شب با یک. (و هر شب مخاطبان تحسین آن است.)

آنها به ظاهر در لابی برنامه ها و حتی یک پادکست. در طول هر قسمت از صورت محلی ساخته شده در سراسر کشور شناخته شده “در حال حاضر” Krista Tippett ملایم یادداشت های صوتی است که “در پروژه واقع در داکوتای زمین است.”

هدف این است که به مخاطبان آگاه از افرادی که یک بار به نام — یا هنوز تماس — زمین خانه. هنر دست و پنجه نرم کردن با داستان و هنرمندان می گویند بنابراین مهم است که به یاد مخاطبان از تاریخ است که مراحل بر ساخته شده است. نادیده گرفتن کسانی که تاریخ آنها می گویند می تواند منجر به اشتباه مانند “داربست” یک مجسمه برای اولین بار نشان داده شده در اروپا است که در زمان بسیار معنی متفاوت هنگامی که قرار داده در مینیاپولیس باغ مجسمه در داکوتای میهن.

“آن را در مورد گرفتن مردم به تفکر انتقادی در مورد جایی که آنها ایستاده” گفت: Wayne Ducheneaux دوم, مدیر اجرایی بومی حکومت مرکز. سنت پل غیر انتفاعی به تازگی منتشر شده یک راهنمای برای ایجاد یک محترمانه و دقیق زمین تشکر و قدردانی.

مرحله اول: شروع با خود بازتاب. “اگر مردم [انجام آن] به کاهش خود گناه است که کافی نیست. … آن را باید عمیق تر” Ducheneaux گفت.

در مقاله مینیاپولیس شاعر Heid E. Erdrich عضو لاک پشت کوه گروه از Ojibwe منعکس نگرانی احساس برخی از مردم بومی: “من نگران که زمین اذعان اظهارات جای روابط واقعی با بومی ملت ها و افراد است. این یک شروع خوب است اما وجود دارد خیلی بیشتر به تشکر و قدردانی از گفتن نام ما.”

هیچ ‘خالی توخالی اسکریپت’

این نشان می دهد رادیو و پادکست “بودن با Krista Tippett” شناخته شده است برای تفکر عمیق در مورد موضوعات پیچیده.

بنابراین وقتی که می چرخید از آمریکا و رسانه های عمومی در سال 2013, کارکنان, فکر جدید, مینیاپولیس, دفاتر. این یعنی چی به کنار لرینگ پارک ؟ سراسر از کلیسای سنت مری ؟ در داکوتای زمین ؟

“بود که بخشی از این شور و مشورت … تجلیل زمین ایستاده ایم و از اصل و نسب از محل” Tippett گفت: به تازگی در این جدید رو به آفتاب, دفاتر.

ویرایشگر کریستین Lin تحقیق پیچیده تاریخ, مصاحبه با مادری رهبران آمریکایی و پرداخت حق الزحمه آنها برای کار خود را. با کشیش جیم خرس Jacobs به عنوان یک راهنمای کارکنان تور نقاط از اهمیت از جمله O-او-Ya-Wa-او مقدس داکوتای سایت دفن. سپس Lin نوشت: یک زمین اذعان است که شامل این خط: “ایالات متحده’ تشنج زمین شد و یک پروژه معنوی تخریب که رد داکوتای رایگان و دسترسی بدون مانع به زمین که اساسا اشکال هویت و معنویت.”

در فوریه 2019, Tippett معرفی ایده در بالای پادکست که nabs برخی از 50 میلیون نمایشنامه و محبوبیت یک سال است. امید لین گفت: “برای باز کردن مکالمات” و تشویق شنوندگان “به باز و پذیرای با توجه و تأمل در جایی که آنها هستند.”

در دانشگاه مینه سوتا دلوت دانشجویی مرکز روشن دیواری داستان چگونه مینه سوتا به دست می آمد. این یک Ojibwe داستان مشخص شده توسط درختان توس و یا باد کردن کیکس. آن را نیز یک زمین تشکر و قدردانی.

سال گذشته به عنوان دانشگاه تهیه آن بیانیه — اولین اتخاذ شده توسط U پردیس — رهبران خواسته هنرمند محلی Moira Villiard به رنگ یک نسخه بصری. ده ها تن از دانش آموزان به او کمک کرد تا پر کردن یک دیوار آجری و یک کشش از پیاده رو با یک لاک پشت و ماهی.

“این یک فرصت عالی برای حفاری تا برخی از داستان … که فقط قابل مشاهده است اما که احتمالا بیشتر عمیقا متصل به فضاهای ما هستیم” گفت: Villiard که بزرگ شد در فوند دو لک رزرو.

Ducheneaux ستایش UMD بیانیه برای امیدوار کننده عمل (“ما تأیید حاکمیت قبیله ای و کار خواهد کرد به نگه دانشگاه مینه سوتا دلوت پاسخگو به آمریکا مردم هند و سازمان ملل”) و گفت که این مدرسه در “سنتی و آبا و اجدادی و معاصر اراضی مردم بومی.” بهترین اظهارات او گفت: حفاری به تاریخچه اما همچنین می دانیم: “ما هنوز امروز در اینجا.”

این MacRostie مرکز هنر نشسته در مرکز شهر Grand Rapids, بین زالو دریاچه Fond du Lac, Bois Forte و Mille Lacs رزرو و “درون میهن از Anishinaabeg Ojibwe ملت است.” که اذعان می دهد کمی درس تاریخ اشاره کرد زمین “واگذار در معاهده واشنگتن, معمولا شناخته شده به عنوان 1855 پیمان … “

مهم بود که به نام پیمان و حقوق آن تأکید گفت: Kayla Aubid, MacRostie گالری مدیر. مردم “نیاز به ترک با مراحل اقدام,” او گفت:. نباید آن را “برخی از خالی توخالی اسکریپت.”

یک شهروند ایستاده راک سو قبیله Aubid مشورت با مردم محلی و یک معلم زبان در بیانیه ها و تلفظ Ojibwe کلمات. “افرادی که در حال رفتن به شروع به انجام این کار آنها باید با انجام تحقیقات” او گفت:. “آنها باید ساخت روابط است. اگر شما می خواهید برای ایجاد عدالت شما نیاز به انجام این کار است.”

برخی از موسسات هنری هنوز در حال انجام است که کار می کنند. Walker Art Center نشده است به تصویب یک بیانیه است اما صحبت کردن با اعضای جامعه بومی در مورد یکی, گفت, مدیر اجرایی, مریم Ceruti. در این میان هنرمندان ساخته شده اند گواهينامه ها بر روی یک ad-hoc اساس.

“پست’داربست” ما متعهد به بهبود روند” Ceruti گفت. یک زمین اذعان تنها بخشی از آن, او گفت:.

‘مردم اذعان’

برخی از مینه سوتا زمین گواهينامه ها می توان به یک کارگردان سفر به استرالیا یک نویسنده بحث در نیوزیلند. برای اکلاهما مدیر هنری جوزف حاج, آن, حضور در یک بازی در کانادا.

در استراتفورد جشنواره در انتاریو چند سال پشت او زده شد عمل. “من فکر کردم آن بود زیبا برای شنیدن یک بزرگ فرهنگی موسسه شبیه به ما در بسیاری از جهات با تشکر از اصلی استوارت از زمین” او توضیح داد: در برنامه “سرود کریسمس” اولین تولید شامل بیانیه در preshow اطلاعیه ها.

این اکلاهما مشغول به کار بود برای چندین سال با بومی جهت یک گروه مشاوره است که کمک می کند تا تئاتر در حال حاضر در مورد کار و با مردم بومی. اکلاهما رهبران خواسته آن شرکت بنیانگذاران لاریسا FastHorse و Ty دفو, چگونه تئاتر ممکن است پیش نویس خود اذعان.

این یک سوال آنها بدست اغلب چند سال گذشته FastHorse گفت. برخی از تئاتر شروع این روند اما در حال آهسته آن را به پایان برساند: “آنها می ترسند از آنچه مشترکین خود را فکر می کنم.”

اما از آنجا که اکلاهما در حال حاضر در ارتباط با بومی جوامع کارکنان آماده بودند به مد اذعان و مخاطبان آماده بودند تا آن را بشنود.

زمین قبول است “واقعا مردم اذعان” FastHorse گفت. “و من مردم اذعان مانند یک دروازه مواد مخدر است. هنگامی که شما باید به طور مداوم اذعان هشت را نشان می دهد یک هفته است که این زمین است که زمین شخص دیگری آن را شروع به باز کردن مغز خود را به: این افراد چه کسانی هستند? و چگونه من از درگیر شدن با این افراد چیست؟”

در حال رشد در St. Paul, ایزابلا, ستاره LaBlanc شد یک تئاتر بچه. یک مادری بچه. او به طور منظم رفت و به اکلاهما اما نمی بینم افرادی که شبیه او را در مخاطبان و یا در مرحله.

“من تو را دیدم هرگز هر داستان است که احساس خود من گفت:” LaBlanc یک Sisseton وپیتون داکوتای مرحله بازیگر. اما در سال های اخیر به عنوان بخشی از اجرای برنامه با بومی جهت او را کمک کرد تا بگوید این داستان. وجود دارد بیشتر به آمده است; در اکلاهما به تازگی موفق به کسب یک جفت کمک های مالی برای ادامه کار خود را با جوامع بومی.

“این احساس بسیار هیجان انگیز است که همه از ناگهانی این محل که احساس غیر قابل دسترس به من در حال حاضر احساس می کند مانند یک محل است که واقعا کار را به آغوش چه کسی و چه من از” LaBlanc گفت.

در یک آخر هفته های اخیر او با حضور دو نشان می دهد که در اکلاهما. قبل از هر او شنیده زمین تشکر و قدردانی. این احساس کمی مانند دیده می شود.

 

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im