معرفی انواع مدل های پژو پارس + تفاوت کلاس ها

شرکت جمهوری اسلامی ایران اتومبیل یک سری سالی می باشد که از این موتور ها به کار گیری نموده و در اکثر وقت ها خودروهایی که ایجاد می نماید از سری موتور های تیو فایو (tu5) استعمال می کند. پس از ساخت همین ماشین در طی چند سال اول اساسی نام پرشیا یا این که پارس گونه جدیدی به نام پارس ELXطراحی و تولید شد که از لحاظ ظاهری تغییرات متعددی نکرد و فقط کمی آپشن های اتومبیل افزوده شد ولی موتوری تازه و لبریز قدرتی برروی همین خودرو قرار گرفت (خودرو پارس موتور زانتیا) و سواری کلیدی آن را دیدنی تر نمود ولی بازهم همین گونه نسبت به امکاناتش ارزش بالاتری بخود گرفت. اما EF7 به ادله قدرت فراتر و امکان کارکرد مناسب به شکل دوگانه سوز و همینطور کیفیت بالای قطعات به کار گیری شده، موتور بهتری به نسبت TU5 محسوب می گردد و باید اعتنا کرد که زیاد موتور مدرن خیس و جدیدتری به نسبت TU5 می باشد. موتور tu5 نیز که یکی از از دو فرآورده قادر همین کمپانی محسوب میشود، اهمیت قابلیتهای مخصوص به شخص است و بایستی اشاره کرد که در سالیان پس از تولید، مشکلات آن تا حدود زیادی برطرف شده و روی محصولات پژو کشور‌ایران ماشین گزینه به کار گیری قرار میگیرد. همین دو کالا گشتاور قابل توجهی را آماده می نمایند و می بایست اشاره کرد که همین مورد قضیه در گزینه مصرف سوخت زیر نیز راست گو است. یکی از از کلیدی ترین تفاوت های آن ، ایربگ است. ولی از حیث تکنولوژی موتور TU5 پلاس و EF7 هر دو دست برتر را نسبت به TU5 دارند، چون هردو از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ بهره می مارک و سیستم های روغن کاری و نسبت چگالی بهتری دارند. خودروهایی که از موتور tu5 و ef7 بهره میبرند کدامها هستند؟ TU5 یکی از از متداولترین پیشرانههای گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) محسوب میگردد که در بسیاری از محصولات اقتصادی و میانرده همین کمپانی گزینه استعمال قرار گرفته است. به عنوان مثال درحال حاضر میدانیم که موتور TU5 به عامل سوابق براق خویش در ۲۰۶ تیپ ۵، تولید صدای اندک و مصرف سوخت مناسب آیتم توجه عدهای از خریداران و منتقدان قرار دارد. در مملکت ما این موتور اولینبار با پژو 206 تیپ 5 در دسترس خریداران داخلی قرار گرفت و از همان بدو ورود مهم ویژگیهایی همچون استهلاک کم، مصرف سوخت بهینه و قدرت خروجی قابل قبول پیروز شد حیث اکثر وقت ها خریداران ایرانی را به سوی خود بکشاند. موتور ۶سیلندر 8/3 لیتری در کنار جعبه دنده ۶سرعته تیپ ترونیک، کشش قابل قبولی برای وراکروز به ارمغان آورده هست و ۲۶۰ اسب بخار قدرت ساخت میکند. تعمیر کردن موتور تیو فایو در خودرو 206 یه خرده اصلی دشواری و دردسر می باشد به همین استدلال که اصلی حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود داخل محیط موتور 206 می باشد. در ماشین های رانا و 206 اهمیت موتور TU5 در صورتی که شمع ماشین به موقع تعویض نشود ، کوئل ضعیف میشود. موتور تییو5 کارایی مناسبتری در اتومبیلهای 206 دارد. بعد ها ایرانخودرو تصمیم گرفت در ماشین های گوناگون دیگری مثل پژو ۴۰۵ ، پژو پارس، رانا، ۲۰۶ صندوقدار و سمند صادراتی هم از همین موتور استفاده نماید. به طور نمونه در صورتی که بخواهید دسته ۸۸ این اتومبیل را خریداری کنید ، قیمت آن برابر اهمیت سمند ال ایکس بی آلایش مدل ۹۲ است. موتور تیو فایو (tu5) با حجم 1587 و در دو نوع 8 و 16 سوپاپ در در آغاز در دسترس قرار گرفت که امروزه فقط از 16 سوپاپ مهم توان 109 گزینه به کارگیری قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در در میان مدل های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. در مقایسه موتور tu5 و ef7 باید در نخست توان موتور را در لحاظ داشت که از همین نظر هر دو مورد مهم قدرت نسبتاً یکسانی هستند. در همین گزارش عملکرد می کنیم نظرات دست اندرکاران اتومبیل را در گزینه این خانواده جویا شویم، پس حساس ما ملازم باشید ولی قبل از آغاز دعوا بگذارید در ابتدا نگاهی به سیر تکامل اعضای همین خانواده از پرشیای دیروز تا پارس امروز بیندازیم. در این موقعیت نخست اتومبیل را متوقف کرده و تراز روغن موتور را در دست گرفتن کنید. همچنین موتور تیوفایو (tu5) به دلیل استهلاک کم، آرام بودن در حین کارکرد و صدای قلیل در زمانه پر‌نور بودن طرفداران متعددی داشته می باشد که از همین موتور استقبال لطف کرده اند. احتمال دارد بتوان معایبی را نیز برای این موتور ماشین بیان کرد که در برابر قابلیتهای آن کم هستند. قابلیتهای متعددی در همین موتور وجود دارد که می توان قابلیت روشن شدن در هوای سرد را کلیدی سوخت گاز ابلاغ کرد. موتور EF7 در ابتدای فرمان حساس مشکلات زیادی بود که اکثری رفع شده اند، اما بازهم از حیث تداوم موتور TU5 نسبت به EF7 از تداوم بیشتری برخوردار است. خلل دوم در خصوص آلرژی واشر سرسیلندر نسخه XU7 میباشد که در رخ استفاده ناصحیح و فشار بالا و یا کوچکترین خلل در سیستم خنک کننده به شتاب به ایراد برمیخورد. البته پس از گذشت 4 سال و در سال 96، خبر از ساخت مجدد آن داد و تصمیم گرفت پژو پارس را دارای موتور TU5 به یار جعبه دنده اتوماتیک روانه بازار کند. اگر شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد موتور tu5 یا این که ef7 بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.